Meglepő élmény volt, amit a beteg emberek közt tapasztaltam. Kórházi körülményekre számítottam, ehelyett családias, otthonos berendezésű szobák fogadtak, olyan emberekkel, akik tartós betegek, mégis mosolyognak. Az élet nehéz oldalát ők nem tapasztalják úgy, mint mi, a körülöttük történő eseményeket sem úgy élik meg, de minden apróságnak örülnek.
Eleinte féltem, hogy ez az otthonlátogatás mélyebben fog érinteni, és akár el is sírom magam, ez mégsem következett be, mert azt láttam, hogy helyzetük ellenére az ottlakók boldogan élnek!
A mai nap megtanultam, hogy nem a külsőségek számítanak, az egészség a legfontosabb értékünk, melyet meg kell becsülnünk és vigyáznunk kell rá!


 

Először, mikor beszéltünk róla, hogy elmegyünk ebbe az intézménybe, arra számítottam, hogy egy lerobbant, kórház jellegű épület vár majd rám. Ezen kívül baráti forrásból tudtam azt is, hgy nem túl kellemes élmény ilyen gyerekekkel, felnőttekkel találkozni. Az intézet kinézetében, felszereltségében kellemesen csalódtam, és abban is, hogy a benn élők milyen boldogan fogadtak minket. Amikor bementünk, szerintem mindenki lesokkolt, mikor meglátta a fiatalokat. Őszintén szólva én még utána is magam alatt voltam. Az ott dolgozóknak hatalmas kitartásra lehet szüksége, hogy minden nap ilyen emberekkel foglalkozzanak. Minden embernek csak azt tudom mindezek után mondani, hogy ha tehetik, látogassanak el egy ilyen helyre, mivel megéri megismerni ezeket az embereket is. Ezen felül azok, akik normális életet élnek, mint én is, akik tanulhatnak, korlátozás nélkül mehetnek bárhová, azoknak ajánlom, hogy becsüljék meg azt az életet, melyben élnek, hisz ezerszer könnyebb, mint az övéké.


 

Elsőre sokkoló volt, amit láttunk, de később már nem annyira. Nagyon sajnálom őket, és tisztelem azokat, akik foglalkoznak velük.


 

Az elején a főnővér elmagyarázta, hogy mi ez az épület, mit csinálnak itt pontosan. Szerintem nagyon jó, hogy így segítenek nekik. A gyerekek és a felnőttek egyaránt örülnek a látogatóknak. Sokféle érzést váltott ki belőlem, azt hiszem, többnyire pozitívat. Sajnáltam, hogy nem tölthettünk velük több időt, szívesen segítettem volna. Hihetetlennek tűnik, hogy amit mi, akik egészségesek vagyunk, már kiskorunkban tökéletesen meg tudtunk csinálni, azt nekik gyakran felnőttkorukban is nehezükre esik elvégezni. De jó látni,  hogy ha néha külső ösztönzésre, de igyekeznek, és boldogak az őket körülvevő emberektől.


 

Elég megrázó élmény volt. Még sosem láttam ilyen embereket, de megérte, mert ilyet is kell látni, és tudnunk kell, hogy ők is vannak, és akár segíthetnénk is nekik. Tanulságos volt. Az emberek a kis problémájukkal annyira nagyra vannak, és most láthattuk, vannak ennél sokkal nagyobb gondok is.


 

Megdöbbentő volt látni, hogy ilyen emberek hogyan tudnak élni. Eddig is tudtam, hogy léteznek meghökkentő sorsú emberek, de borzasztó volt saját szememmel látni. Minden elismerésem az ápolónőké, akik elhivatottságból, meglehetősen alacsony fizetésért vállalják az ilyen emberek gondozását, ápolását. Ezek után az én bajaim szinte semmiségnek tűnnek.


 

Pozitív élménynek nem nevezhető, de éleményekben gazdagon jöttünk el az otthonból. Szerintem nagyon sokan elgondolkodhatunk a látottakon. Rájöttünk, hogy milyen szerencsések vagyunk, hogy egészségesen születtünk, és ideális családban élünk. A tegnapi dolgok alapján rájöttem, hogy inkább legyek duci, mintsem többszörösen sérült. Maga az épület szerintem egész szép volt, és az összes nővéren lehetett látni az igyekezetet és segítőkészséget. Az idősebb betegek nagyon barátságosak voltak velünk. Összességében úgy gondolom, hogy jó volt látni, hogy mi lehet a betegekkel, és rájöttünk, hogy igenis meg kell becsülni, hogy mi egészségesnek születtünk.


 

Szerintem mindenképpen jó volt ilyen dolgokat látni az életben, mivel nem tudhattuk, hogy ők milyen életet élnek, hogyan viselkednek. Nagyon barátságosak voltak velünk az ottlakók, és meglepően tiszta környezetben élnek. Úgy gondolom, hogy ilyen élmények után az ember sokkal jobban értékeli az egészségét, mint azelőtt. Tudtuk, hogy vannak fogyatékkal élő emberek, de ennyit még nem láthattunk, s fontos tudni, hogy vannak ők is, és nem szabad hátatfordítani a valóságnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://comeniustolna.blog.hu/api/trackback/id/tr701152314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása